This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.
FAQ Pagina 2016-12-28T09:41:12+00:00
Verschil tussen Social Media en Social Business? 2015-02-08T19:55:51+00:00

Social Media zijn meer de media kanalen waarmee gewerkt kan worden. Het zijn de platformen zoals Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest en nog veel meer. Hoe je hier mee om kan gaan noemen we Social Media management. Het draait hierbij dus meer om de platformen.

Social Business daarentegen richt zich veel meer op de gehele strategie en doelen rond de inzet van de sociale media kanalen. Het is niet zo zeer hoe en waar zitten alle knopjes maar hoe je  ze op een bepaalde manier in kan zetten. Dan wordt er pas resultaat bereikt. De inzet van mensen is hierbij essentieel.

Is monitoren nou waardevol? 2016-12-28T09:41:13+00:00

Om de juiste stappen te nemen is een gedegen analyse essentieel. social-media-listeningTegenwoordig gebeurt alles online het valt daarmee te monitoren en te analyseren. Zoeken op de juiste begrippen geeft erg veel inzicht. Alleen als je vervolgens met die inzichten niets doet dan helpt monitoren eigenlijk ook niets.

Natuurlijk is het belangrijk om te weten hoe er over je merk of product(en) gepraat worden en adequaat reageren is zeer zeker van belang maar uit een monitortool is veel meer te halen.
Met gratis tools komen we al een heel eind maar betaalde tools gaan veelal verder en kunnen veel meer doen en analyseren. Maar overweeg zeker eens een tool als je van Social Business echt werk wil maken.

Is Social een goed media kanaal? 2015-02-08T20:29:34+00:00

Velen gebruiken het als een mediakanaal. Daar schuilt een probleem. De sociale platformen werken niet zo als de media kanalen die we gewend zijn. Wordt de sociale media ingezet als een standaard mediakanaal dat komt men bedrogen uit.

Social Media is een sociaal kanaal, een kanaal waar mensen over heel veel dingen praten en veel dingen delen. Daar direct commercieel op in gaan werkt niet. Daar persoonlijke service bieden werkt wel. Alleen maar aanbiedingen aangeven werkt ook niet en veelal ook niet om alleen maar te melden hoe goed we zijn.
Social is sociaal dus van mens tot mens.

Mag mijn personeel gebruik maken van Social? 2016-12-28T09:41:13+00:00

Dit is een hele lastige vraag. Ja zeggen klopt niet helemaal maar nee zeggen is ook geen optie.
Ja zeggen op deze vraag kan uw bedrijf of product veel opleveren. Het levert bij een juiste aanpak goede en waardevolle contacten. Contacten die kunnen leiden tot leads en uiteindelijk tot sales.
Maar als het alleen wordt gebruikt voor Social chats dan gaat het veelal niet werken. Tevens heeft ook het personeel hier een uitlaatklep mee. Hoe gaan zij er mee om? Gebeurt dat in lijn met de policy en/of de doelstellingen van het bedrijf. Als dat goed geregeld is kan er veel leuks gebeuren.

Bij een nee weet ik zeker dat u erg veel mist. Niets alleen aan informatie maar ook aan contacten.
Ik adviseer het volgende. Als er weinig aandacht aan wordt besteed heeft het ook niet zoveel zin om het personeel erbij te betrekken. Maar hou ze wel in de gaten. Wordt er wel werk van gemaakt dan is het personeel essentieel.

Welk media kanaal moet ik kiezen? 2016-12-28T09:41:13+00:00

social-media-419944_640Er zijn zoveel kanalen om uit te kiezen dat het wel eens moeilijk is om direct de juiste te kiezen. Dat hoeft ook niet want binnen het ALIDA-model zit een analyse stap. In deze stap is het zeer zinvol om te achterhalen waar de doelgroep zit. Dan pas kiezen werkt het beste. Het geeft ook het snelste resultaat.

Daarbij aansluiten bij de doelgroep is veelal het beste. Als dat een platform is die wij hier in Nederland niet kennen is het goed daar in te verdiepen. Zo kent Duitsland bijvoorbeeld Xing en Rusland vkotakte. Bekijk goed wat de doelgroep gebruikt en ga daar mee aan de slag.

Hoeveel uur per week besteden aan de sociale media? 2016-12-28T09:41:13+00:00

TimeSociale platformen kosten niets maar er moet wel tijd aan worden besteed. Zeker als men Social wil laten werken is dat zeer zinvol. Maar om hoeveel tijd gaat het eigenlijk wanneer het goed gaat. Ik draai de vraag veelal om. Hoeveel tijd is men bereid er aan te besteden? Wordt er 10 minuten per dag aan besteed dat ontvangt men ook maar voor 10 minuten terug zeg ik altijd. Natuurlijk is dit niet helemaal waar. Maar als men zich er echt in wil verdiepen en het juist gebruiken kost het veel meer tijd. Tijd die men terug moet verdienen. Door een sterke focus op resultaat is dat ook mogelijk.

Echter ook iets anders speelt een rol. Binnen bedrijven wordt social veelal ingezet naast de normale werkzaamheden. Dan krijgt het niet de aandacht die het mogelijk nodig heeft. In plaats van is een betere kijk.

Als beiden niet goed aan worden gevlogen zien we veelal dat het na korte tijd allemaal weer af gaat nemen omdat men er geen resultaat uit weet te halen.