This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

Binnen het ALIDA-model is de eerste stap een analyse. Alleen een goede analyse vergt tijd en aandacht. Het is meer dan even rondkijken op het net en dan denken dat we een analyse hebben gedaan. Het vraagt een doordachte aandacht en alles vanuit een eigen doel en strategie van het bedrijf. Dus beter extra uren hieraan besteden dan later terugkijken en denken, hadden we dat maar geweten.

Wat wil je eigenlijk weten.
Online analyse is eigenlijk veel gemakkelijker dan voorheen toen we alles offline moesten analyseren. Door goed te kijken wat er op het internet gebeurt kunnen we al een heel veel achterhalen. Maar dan blijft nog steeds de vraag wat wil ik eigenlijk weten?

Even een voorbeeld. Stel, als bedrijf wil ik een nieuw product introduceren. Dan kan ik alleen gaan kijken naar mijn klanten en ze alle specs van het nieuwe product geven en zo hopen dat het iets gaat worden. Wat moet ik eigenlijk weten? Juist de gegevens van mijn huidige klanten en welke specs wil ik ze vertellen. Dan slaan we wel een heel hoop over naar mijn idee.

Door eens te kijken waarover online gesproken wordt kan ik al veel meer te weten komen waar de eventuele vragen en/of problemen liggen. Als ik daar veel meer vanaf weet kan ik mijn focus al anders gaan leggen en zal het product veel meer aansluiten bij de vragen en/of wensen van klanten die we willen bereiken.
Ook belangrijk is om eens na te gaan hoe mijn concurrenten veelal reageren op introducties van anderen. Gaan ze frontaal in de tegenaanval of laten ze het gelaten over zich heengaan.

Maar er zijn zoveel meer zaken nodig om te weten, om een introductie tot een succes te maken. Wie zijn mijn potentiële klanten en waar praten ze over. Hoe kan ik met ze in contact komen? Maar zeker zo belangrijk, waar praten ze over. Is het in groepen op LinkedIn of  op diverse fora. Misschien wordt er op Twitter wel veel meer over gesproken dan dat wij denken.
Een goede vraagstelling vooraf maakt de analyse vele malen prettiger. Het maakt de analyse ook veel waardevoller.

Niet één analyse
Het bekijken van de markt en de mogelijkheden in de markt beperken zich zeker niet tot een maal een analyse. De markt verandert, de krachten in de markt veranderen, de klanten zullen veranderen en ook de manier van communiceren is verandert en zal blijven veranderen.

Een goede analyse is leuk maar het vraagt eigenlijk een constante aandacht. Zeker in deze tijd wanneer er van de CMO snelle veranderingen worden gevraagd is het goed om constant de vinger aan de pols te blijven houden. Eens in de zoveel tijd wederom dezelfde vragen beantwoorden geeft veel inzicht. En voor het bijstellen van een gekozen strategie is het essentieel.

Stel jezelf dus ook de vragen die je na verloop van tijd weer kunt stelen en je met redelijk eenvoudige middelen weer kan analyseren. Hiermee ontstaat een heel goed beeld van de veranderende markten.

 

By | 2016-12-28T09:41:12+00:00 februari 16th, 2015|Social Business|0 Comments

About the Author:

Ernst Jan Bos, een Social Business strateeg. Helpt bedrijven met optimalisatie inzet en opzet sociale media zowel intern als extern

Leave A Comment